Powered By Blogger

wtorek, 21 stycznia 2014

W domu Wandy

Moim marzeniem był zawsze domek Ani z Zielonego Wzgórza, wiejski dworek, opleciony winobluszczem, czy nawet mała chatka, gdzieś na skraju lasu z cudownym widokiem przez maleńkie okna... Cóż, nie trafiło się nic takiego, przynajmniej dotychczas. Przyszło zamieszkać w bloku, zimnej, wielkiej płycie. Na szczęście jest tu tylko kilka bloków, ustawionych tak, że nie widać sąsiednich, za to z jednej strony zagląda las, a z drugiej strony widać połyskujące wody Zatoki Puckiej. To taka jedna z moich rekompensat mieszkania w bloku. Pozostałe wprowadzam sama. Nie ma w moim domku (mieszkaniu), ani jego otoczeniu, jakiegoś określonego stylu, ale na pewno odbijają się w nim tęsknoty, marzenia o DOMU. Mieszkam na parterze, więc stworzyłam też sobie ogród niewielki, co  prawda, ale lekko zaczarowany, z pergolami, szemrzącymi kaskadami wody, krzewami, a przede wszystkim z różami, które królują również wewnątrz mieszkania. Oprócz wszechobecnych róż dekoruje jego wnętrza wiele, wiele przedmiotów, urządzeń, mebli, zdaniem osób słyszących tylko z opowiadań o moim domku, niepasujących do "normalnego" pokoju, mieszkania. Zdanie tych osób zmienia się diametralnie po wizycie u mnie. Wszystkim przebywającym odpowiada to specyficzne ciepełko... Uwielbiam malować, stąd tyle obrazów na ścianach. Ich pastelowa kolorystyka to jakby odbicie mojej osobowości. Zwiewność i pewna tajemniczość barw, lekkość... Współuczestniczenie, podobnie jak dobra muzyka w tle, podkreślanie atmosfery, stwarzanie nastroju. 
Zapraszam do obejrzenia kilku zdjęć, a jeżeli ktoś podzieli się ze mną wrażeniami będę bardzo wdzięczna.
                                        Wanda
Przez pokój do ogródka i lasu


Spojrzenie na różany ogródek
Ogródek z drugiego okna
Różana pergola

Okno od strony Zatoki






                          Jesienna kompozycja balkonowa               

   Jesienny widok z balkonu

25 komentarzy:

  1. To najcudowniejsze miejsce na całej kuli ziemskiej, mój dom rodzinny z takim klimatem - jest do pozazdroszczenia, a ja to właśnie mam! Choć poniosło mnie 300 km dalej, to zawsze z tęsknotą myślę o tym miejscu i z radością do niego powracam (staram się jak najczęściej)...ciutkę też żałuję tak odległej przeprowadzki...Mama tworzy ten klimat różano-domowo-ciepło-nastrojowy, a o dobrą nutę dba Tata...Kocham Was! Bardzo się cieszę, że założyliście(bo to mój zdolny tata)bloga - w końcu!Mama się może pochwalić swoim wielkim talentem!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję Takiej mamy:) Och, jak ja bym chciała, żeby kiedyś moja córcia tak o mnie o o naszym domu mówiła...:)) Pozdrawiam serdecznie!!

      Usuń
  2. niczym magiczna kraina!!!Powodzenia w blogowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak się chce to wszystko można stworzyć... w życiu nie powiedziałabym, że mieszkasz w bloku... ale chyba i masz mieszkanko dwupoziomowe ?
    też marzyłam o chatce z książki o Ani... niestety ... mam inny ale... na wsi
    powiem Ci... że... nigdy wcześniej nie widziałam tak pięknie wkomponowanego w ogródek mieszkania w bloku
    kłaniam się nisko za pomysł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu mieszkania nie mam dwupoziomowego tylko trzy pokojowe,ale marzeniem moim było zamieszkać na wsi, czego Ci bardzo zazdroszczę, w zaciszu i daleko od zgiełku i do tego mieć mnóstwo przyjaciół. Jeszcze raz dziękuję, że napisałaś mi o tym wyłączeniu.

      Usuń
  4. Wandziu, jak pięknie!! Masz okna, jakich nie ma niejeden dom. Coś wspaniałego. I ten ogródek...i widok z balkonu.. Chyba Cię kiedyś odwiedzę;))
    Pozdrawiam!!
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne zdjęcia chciałabym mieć takie mieszkanie , pięknie urządzone ;-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Może ja weszłam do zaczarowanej KRAINY?
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. pięknie.... jak w bajce :-) gratuluję

    OdpowiedzUsuń
  8. Mało blokowe to Twoje mieszkanko, w niejednym domu nie ma tyle ciepła i takich bajecznych widoków

    OdpowiedzUsuń
  9. Proszę tylko mnie nie zapraszaj do siebie, ponieważ będziesz miała problem z pozbyciem się mnie:))))

    OdpowiedzUsuń
  10. Ze niby to jest mieszkanie w bloku?! Zarty sobie robisz! Wyglada jak chatka w lesie. Stworzylas cudowny, bajeczny klimat.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rewelacja, stworzyłaś cudowne miejsce na ziemi!!!!
    Dziecko ma rację:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudownie, widać duszę artysty
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Przecudnie, bajkowo,magicznie...gratuluję i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy bym nie pomyślała, że tak pięknie można urządzić mieszkanie w bloku. Dom, to ogrom pracy i duże koszty utrzymania, ale skoro o nim marzysz, to do dzieła. Moja utalentowana ciocia - malarka też miała takie marzenie i w wieku 70 lat przeniosła się z Warszawy do lasu na skraj wsi, gdzie kupiła chałupkę z ziemią. Opowiadała rodzinie o swoich pomysłach na pracownię malarską, modrzewiową alejkę, wzgórek dumania, sosnowy zagajnik. Niektórzy pukali się w czoło, bo samotna i niezbyt zamożna, a ona to wszystko stworzyła i od 15-tu lat, co rok urządza zjazdy rodzinne.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Oglądając zdjęcia nie mogę uwierzyć,że to mieszkanie w bloku. To raczej piękna różana bajka. Wszystko tak uroczo dobrane, klimatyczne i niezwykłe. Cudne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Cóż za magiczne miejsce! Bajkowe! Aż nie douwierzenia, że w bloku można coś takiego stworzyć! Piękny klimat ;) będę zaglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. A cóż , że w bloku ??? Wszystko zależy od inwencji i pomysłowości właścicieli , a tego tutaj nie brakuje ! Niejedno mieszkanie w bloku jest bardziej dopieszczone , niż najpiękniejszy i najbogatszy dom wypełniony żurnalowymi sprzętami za grube pieniądze . To nie sztuka kupić gotowe meble , gadżety ,urządzić ogród rękoma jakiegoś ogrodnika . Sztuką jest stworzyć takie "piękne , zaczarowane " miejsce na ziemi . Tutaj widać miłość właścicielki do własnych " czterech kątów " , umiejętność upiększania i odnawiania tego , co towarzyszy jej być może już od lat . Gratuluję zdolności , talentu , jestem zauroczona klimatycznymi wnętrzami właścicielki i życzę wytrwałości w tworzeniu pięknych przedmiotów ! Ella

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za przemiły komentarz i pozdrawiam bardzo, bardzo serdecznie.

      Usuń
  18. Nigdy nie pomyślałabym, że to mieszkanie w bloku!!! Przepiękne masz widoki, podziwiam ogród, stworzyć taki mały ale magiczny to niezwykła sztuka! A morza zazdroszę, bo z wyemigrowałam z Gdańska do Wielkopolski i jeśli czegoś mi brakuje to właśnie morza!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie u pani .Serdeczne ukłony z Pucka

    OdpowiedzUsuń
  20. Wandziu.....dech mi zaparło.....ale to przecież cała Ty....Twój Domek Różany odzwierciedla Twoją piękną Duszę... ..piękne to miejsce..magiczne...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Dech zapiera :)
    Właśnie czytam z synem Anię z Zielonego Wzgórza bo słownictwo jest stare i on nie rozumie, do tego jest chłopcem i trudno mu się zachwycić tą lekturą, ale ja od tej pory inaczej będę podchodzić do opisów domu Ani :))))

    OdpowiedzUsuń
  22. Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.

    OdpowiedzUsuń