Powered By Blogger

sobota, 8 marca 2014

Przeróbka kolejnej szafy...




   Dojrzałam do kolejnej zmiany. Stara, dwudrzwiowa szafa z nadstawką, pamiętająca wczesne lata sześćdziesiąte ubiegłego już stulecia, drewniana wprawdzie, ale już tracąca powoli swoje niegdyś szlachetne brązy, stała się obiektem kolejnych moich prac " upiększających". Na początku czyszczenie papierami ściernymi od najgrubszych do najcieńszych, potem trzykrotne malowanie- oczywiście ecru! Wałeczkami i pędzelkiem w trudniej dostępnych miejscach operowałam prawie dwa dni, bo poprzednie podmalowania powinny zawsze dobrze wyschnąć. Ale to tylko połowa pracy, wszak taka szafa w małym pokoju zajmuje bardzo wiele optycznej przestrzeni. Zastosowałam lustra w kwadratach, a w nadstawce wycięte w łuki. Pierwszym pomysłem było zastosowanie białych, zwykłych luster, lecz podczas prób z różnymi kolorami wybrałam ciepły róż. Sprawia on, iż cały pokój uzyskuję lekki, pastelowy kolor, światło z okna padając na lustra szafy odbija do wnętrza pokoju właśnie taki delikatny kolor, wieczorem, gdy pokój oświetlany jest światłem elektrycznym wrażenie jest takie same. Pokój odbijający się w lustrach zyskuje specyficzną głębię, staje się dużo większy ( szkoda, że tylko optycznie ). Na zdjęciach kolor luster wydaje się brązowym, nie mogłam wydobyć takiej prawdziwej gry barw, ale w rzeczywistości są one lekko różowe
 i uwierzcie mi, a trochę się znam na kolorach, w rzeczywistości jest to piękne...
  Oczywiście do nowo zrobionej szafy " utworzyło się" kilka ozdobnych aranżacji, jako, że za oknem coraz więcej słońca, wystrój robi się coraz bardziej wiosenny...

Późnym wieczorem

W dzień. Wewnątrz dużo więcej światła.

Górna część szafy




A teraz moje przedwiosenne jeszcze wariacje...



 





 


















Miłego weekendu...

38 komentarzy:

  1. Przepiekne aranzacje I zdjecia:) Az mi slinka poleciala na te ciasto:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy pomysł na kolorowe lustra, to prawda powiększa się optycznie przestrzeń. Też ostatnio bawiłam sie w odnawianie i przemalowywanie mebli. Pozdrawiam wiosennie

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję .- .piękny post napisałaś pozdrawiam ciepło Marii

    OdpowiedzUsuń
  4. Niesamowita metamorfoza szafy ! A ja swoją starą trzydrzwiową na wysoki połysk wyrzuciłam.....i teraz widzę że to nie był najlepszy pomysł.....
    Wspaniałe zdjęcia z kwiatowymi akcentami. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż trudno uwierzyć, że to ta sama szafa! :-o Świetna metamorfoza! Piękne wiosenne i smakowite aranżacje u Ciebie :))

    Dziękuję również za życzenia :)
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. też bym nie zgadła, że to stara szafa...
    ecrue... mój kochany kolorek !!!!
    jak zawsze romantycznie u Ciebie
    miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  7. Twój post powstrzyma mnie przed wyrzuceniem świecącej szafy - i świadomość ,że można coś z nią zrobić.Tylko niestety natura poskąpiła mi zdolności i nie będzie to tak ładne jak Twoje
    Aranżacje wiosenne piękne no i to ciasto.....
    Miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  8. I jeszcze dodam,ze mam niedosyt Twoich zdjęć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oglądając zdjęcia Twojego domku, widać , że natura jednak nie poskąpiła Ci zdolności. Więc nie wyrzucaj szafy, bo wiem, że zrobisz z niej cacuszko - pozdrawiam niedzielnie

      Usuń
  9. Niesamowita piękna nowa szata starej szafy. Jestem zachwycona i zauroczona Twoim czarodziejski blogiem i przepięknymi zdjęciami:) Ina

    OdpowiedzUsuń
  10. Nowy wygląd starej szafy, niesamowity!
    Aranżacje bardzo wiosenne. I oczywiście piękne.
    Kochana, twoje skorupy to po prostu marzenie. Wszystkie MI się bardzo podobają, a z takiej filiżanki na pewno pije się smakowicie... i jeszcze to ciacho, pychotka.
    Słonecznej niedzieli Wandziu

    OdpowiedzUsuń
  11. Warto było wprowadzić te zmany:)
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za ciepłe słowa. Masz cudowny dom i z wielką ochotą będę do Ciebie zaglądac:))
    Pozdrawiam słonecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuje za odwiedziny....Warto zmieniać nie warto wyrzucać...Recykling jest wspaniały....Wyszła super....pozdrawiam pa....

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję takich zdolnych łapek....Obejrzałam Twoja galerie , jestem zachwycona ....Dzieci są cudowne Pozdrawia pa....

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak zawsze jestem pod wrażeniem.
    JESTEŚ WIELKĄ ARTYSTKĄ.
    POZDRAWIAM SERDECZNIE:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szafa- wspaniała! A co do Twoich wariacji- bardzo mi się podobają, a ciasto wygląda bardzo smakowicie:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fantastyczna szafa! Piękne zdjęcia, a różowe szaleństwo - apetyczne:))

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale przemyślana zmiana, pięknie się to prezentuje. Ja zaczęłam (finanse) przerabiać domowe meble, mam już pewne poczynania za sobą. Nie tak spektakularne :0 pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyszło super, kto by pomyślał, że to TA szafa !
    Piękne wiosenne kadry.
    Serdeczności z Mazur ślę

    OdpowiedzUsuń
  20. Z szafą to sprawa niesamowita, w życiu nie wymyśliłabym takiej metamorfozy :) nabrała lekkości i ta gra światła w lustrach! musi to cudnie wyglądać! pozdrawiam, a.

    OdpowiedzUsuń
  21. Napisałam wczoraj komentarz ale gdzieś się zgubił:)))bardzo u Ciebie ładnie:))szafa wyszła piękna,jesteś bardzo zdolną osobą:)))bardzo lubię oglądać zdjęcia Twojego magicznego domku:)Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  22. Podziwiam ogrom pracy włożony w metamorfozę szafy! Wyszła super!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  23. cały ten pokój jest klimatyczny i właściwie często zmienia się w zagęszczoną od farb i pasteli pracownie Mamy:) ale jak widać Mamcia myk, myk i już aranżacje niczym z pokoju gościnnego pięknego dworku...ach Mamcia...gdybym w totka wygrała to bym Ci taki dworek od razu...:*

    OdpowiedzUsuń
  24. Szafa świetna, lustra i decoupage, w ogóle klimat w pokoju buduarowy, piękny:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz rękę, świetny klimat tworzysz

    OdpowiedzUsuń
  26. Witaj Wandziu! Twój blog to bardzo malownicze i inspirujące miejsce. Od razu czuje się duszę artystki. Bardzo mi się podoba Twoja szafa po metamorfozie - jest elegancka, trochę romantyczna i bardzo tajemnicza.
    Dziękuję za odwiedziny i pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystko takie piękne i te smakołyki na stole :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Dziękujemy za przyjazny komentarz!
    Masz również piękny dom.
    już malowane tak miło.
    Mam nadzieję, że tłumaczenie jest zrozumiałe :)
    Uściski z Hjørdis

    OdpowiedzUsuń
  29. Bajecznie, pięknie. Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Szafa wygląda wspaniale ! Aż trudno uwierzyć, że to ta sama szafa.
    A całość prezentuje się bardzo ładnie i romantycznie.
    Pozdrawiam
    J:0)

    OdpowiedzUsuń
  31. Co za genialny pomysł z tymi lustrami !
    Szafa można powiedzieć jak Kopciuszek , ale Dobra Wróżka wyczarowała piękną sukienkę i to z różowymi dodatkami , teraz to szafa może iść na salony !

    OdpowiedzUsuń
  32. Pomijając przepiękne aranżacje - to pomysł z lustrami na standardzie szafowym rewelacyjny !!! Romantyzm w każdym calu!
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękna przemiana, aż mnie zatkało z wrażenia:) Naprawdę od pomysłu do wykonania rewelacja. Do tego dekoracje, ciepło i zapach, smak wiosny:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Aż trudno uwierzyć, że to ta ,,sama,, szafa!
    Niesamowita metamorfoza:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Metamorfoza szafy bardzo udana, pomysł z lustrami świetny!
    Aranżacje-wariacje też wpadają w oko:)
    Wieczorne pozytywniki ślę:)
    Kamila

    OdpowiedzUsuń
  36. Rewelacyjna przemiana! Szafa wygląda fajnie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń