Powered By Blogger

sobota, 15 marca 2014

Warjacje na temat babki z ajerkoniakiem



  Zabrałam się do porządkowania zeszytów z przepisami kuchennymi. W szufladach znalazło się ich kilka. Jeden ma już na pewno kilkadziesiąt lat, gdyż należał on jeszcze do mojej babci. Postanowiłam sobie, że poprzepisuję do jednego, dużego brulionu. Część z tych przepisów trzeba będzie na pewno modyfikować, bowiem podawane w nich nazwy składników, czy ich miary są przestarzałe ( np. waga w funtach ). Podczas przeglądania babcinego zeszytu znalazłam przepis na babkę, która była zawsze robiona u nas na Wielkanoc. Nabrałam chęci do jej upieczenia. Przy okazji pracy przy wypieku powstały zdjęciowe wariacje na temat.

To jest przepis na wspomnianą babkę. Mam nadzieję, że tak będą wyglądały wszystkie strony mojego nowego zeszytu z przepisami.

 Poniżej zdjęciowe wariacje powstałe przy okazji "  tworzenia " babki:

Przygotowanie




Praca
 
 

















Lukier





Pozostały ajerkoniak wypijamy



Ciasto można dekorować na wiele sposobów










Smacznego


23 komentarze:

  1. Wypróbuję przepis bo uwielbiam ajerkoniak. Propozycje dekoracji babki zieleniną i różą fantastyczne.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej niedzieli :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ptaszek na zdjęciach zdaje się krzyczeć " co robicie z moimi jajkami" :)
    Lubię takie sprawdzone przepisy a ten z tym adwokatem jest obiecujący.
    Przy okazji - też mam takie stojak z kogutem na jajka a miska do ciasta [niebieska] uległa destrukcji razem z innymi .
    Ajerkoniak bardzo lubię
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ...ależ u Ciebie pięknie i pysznie! Dziekuję za odwiedziny, uściski :-)) Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. U Ciebie nawet pieczenie babki to dzieło sztuki:))pięknie tam i pysznie:)))bardzo się cieszę że mogę oglądać Twojego bloga:))Pozdrawiam serdecznie i miłej niedzieli życzę:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pychota, patrząc na te zdjęcia to sama ślinka leci mmmm

    OdpowiedzUsuń
  6. Każde Twoje zdjęcie to piękny obraz...Jestem oczarowana. Widać w nich artystyczną duszę.
    Na blacie kuchennym każda rzecz ma swoje miejsce. Wszystko zachwyca.
    Nawet skorupki po wybiciu wspaniale się prezentują. Uwielbiam odwiedzać Twój blog. Jest taki piękny.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy przepis na babkę ...przygotowana przez Ciebie babka pięknie wygląda i na pewno jest przepyszna.W tym tworzeniu pomagał Ci śliczny też zainteresowany przepisem ptaszek :))
    Powodzenia w tworzeniu nowego zeszytu z przepisami:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. PIękna oprawa Wandziu i zastawa rónie piękna a i pyszności serwujesz dziękuję ci buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda przepysznie :). Będę musiała wypróbować ten przepis :).
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie, tym bardziej z takimi dekoracjami ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Musi być pyszna !!:) Przepiękne otoczenie Twojego miejsca pracy. Te wielkanocne akcenty...Cudnie :) Stojak na jajka jest świetny.

    pozdrawiam ciepło:)
    miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  12. o Matko...Matiemu ślinka cieknie Mamo....oooo MMMaaamooo...mniam! a o przepisy się nic Mamuś nie martw, przecież ja kucharka Adamczyków wszystko przejmę, zrobię, sfotografuję, zjem i będę kultywować!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności - ajerkoniak uwielbiam i sama robię :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. .... ha ... podczas pieczenia takiej babuchy to i napić się można... hihihi
    Wandziu... śliczne zdjęcia... sielskie
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  15. Babka warta grzechu!! Świetnie opracowany przepis i stojaczek na jajka, w ogóle w Twojej kuchni tak słodko:))

    OdpowiedzUsuń
  16. Babka wygląda pięknie i zapewne już zniknęła bo była pyszna. Cudowna sesja zdjęciowa !!!! Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  17. ale smaka mi narobiłas pycha !

    OdpowiedzUsuń
  18. Do przepisu na babkę powrócę jeszcze nie raz :) Nie wiem co bardziej mnie zachwyciło przepis czy Twoje piękne i magiczne zdjęcia. Zachwyciło mnie zdjęcie z przepisem na babkę . Czy to jest Twoja inspiracja czy oryginał z jakieś bajkowej książki ?

    OdpowiedzUsuń
  19. A co tam idę do kuchni akurat mam jajko w butelce :)))))Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zebranie sprawdzonych przepisów w jednym miejscu, to bardzo przydatna rzecz. Ja notatki babci, mamy, cioci oraz własne przepisałam na komputerze, wydrukowałam, powkładałam w foliowe koszulki i segregator i teraz to jest moja najczęściej używana książka kucharska. U Ciebie w kuchni nawet pojemniczki na jajka są bardzo romantyczne, więc spodziewam się pięknego wydania brulionu kulinarnego.Udanych wypieków!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ależ u Ciebie pięknie, przejrzałam Twoje posty i jestem pełna podziwu dla Twojego talentu:))) Babka wygląda przepysznie.

    Pozdrawiam Cię serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  22. ..no no, babka może skusić:) ..może kiedyś i u mnie nadejdzie czas na spisanie w jednym miejscu przepisów rodzinnych, bo jak na razie są w różnych miejscach;)
    Serdeczności:)

    OdpowiedzUsuń